نویسنده: حامد مقتدایی
تاریخ انتشار: 1402/08/27
5/5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سناریو ویدئویی شما باید باید در قالب شرایط زیر باشد:
بخش اول | هوک
هدف از این بخش اشاره به یک دغدغه شفاف و قابل درک برای مخاطب است. به گونهای که مخاطب درک کند قرار است در این محتوا به کدام سوال اساسی خود پاسخ دهد و چه مشکلی از او برطرف خواهد شد. به طور مثال تصور کنید موضوع محتوا بایدها و نبایدهای تیم داری است. ویدئو باید به این شکل شروع شود که «تا به حال با این موضوع برخورد داشته اید که رشد تیم شما متوقف شده است؟ یا علی رغم چالش زیاد و جلسات تیمی مکرر، آمار ریزش تیمی زیادی دارید؟«
بخش دوم | معرفی و مقدمه
هدف از این بخش ایجاد ارتباط با مخاطب و بیان کلی موضوع است. به عنو ان نمونه : «من مریم نوری هستم و قراره تو این ویدئو با هم ببینیم که چطور با استفاده از تکنیکهای مختلف تیمی منسجم، هدفمند و با انگیزه داشته باشیم. این ویدئو 5 بخش داره و تو هر بخش درباره یک تکنیک به خصوص با هم صحبت میکنیم».
بخش سوم | آموزش اصلی
محتوای اصلی و انتقال موضوع در این بخش صورت می گیرد. آموزش باید به زبان ساده، ترکیب زبان معیار رسمی و خودمانی و روایت گونه باشد. به شکلی که مخاطب انسجام و یکپارچگی محتوا را درک کند.
بخش چهارم | پایان بندی و نتیجه گیری
در این بخش در مدت زمان 2 دقیقه خلاصهای از تمام محتوا بیان می شود. سپس راوی تاثیر این محتوا و ارزشمندی آن را با مثالهایی قابل درک بیان می کند. در نهایت به شکل زیر خداحافظی می کند: «من در این ویدئو تلاش کردم تا نکاتی رو درباره بایدها و نبایدهای تیم داری بهتون انتقال بدم.!«
نکات قابل توجه در مراحل تولید ویدیو
- حفظ پوشش مناسب برای خانمها و آقایان در هنگام فیلمبرداری
- مکان تهیه ویدیو باید آرام و دارای نور مناسب باشد و امکانات لازم (پایه، استابلایزر و ...) برای استقرار صحیح دوربین موبایل از قبل فراهم شده باشد.
- دوربین موبایل در حالت سلفی و در یک جای ثابت قرار گرفته باشد.
- در هنگام ضبط، دوربین در دست قرار نگیرد.
- صدا به شکل مناسب و شفاف ضبط شود
- ویدیوها باید خلاقانه بوده و از سایر ویدیوها کپی نشده باشند.
- از درج محتوای ترویجدهنده خشونت یا محتوای غیراخلاقی اجتناب کنید.
- زمان هر ویدیو باید حداکثر 15 دقیقه باشد.
- فرمت هر ویدیو باید در قالب فایل mp4 ارسال شود.
- آخرین تاریخ ارسال ویدیو 15 آذر ماه است.