کاتالوگ محصولپورتال آموزشی متسسیستم پیشنهاد محصولرویداد فروشندگان برتر
بلاگتیم اجراییفرصت‌های شغلیدرباره ماتماس با ما

کمپین Touch It ؛ تجربه خرید محصولات جدید لیاتیم
کمپین Touch It ؛ تجربه خرید محصولات جدید لیاتیم
writer

نویسنده: حامد مقتدایی


تاریخ انتشار: 1402/09/15

5/5

زمان مطالعه: 3 دقیقه


لیاتیم با هدف ترغیب مشاوران فروش به خرید محصولات عرضه‌شده در سال 1402 و تجربه حس خوب استفاده از محصولات جدید لیاتیم، کمپین جذاب دیگری را راه‌اندازی کرده است. 

در کسب‌وکار فروش مستقیم، اولین قدم در فروش محصول، این است که یک مشاور فروش، در وهله اول، خودش از هر محصول جدیدی که وارد بازار می‌شود، خریداری کرده و از آن استفاده نماید. پس از آن است که آن مشاور می‌تواند از حس‌وحال و تجربه مثبت استفاده از آن محصول، برای مخاطبان هدف و مشتریانش بگوید، تا آن‌ها را به خرید محصول، ترغیب نماید و این از مهمترین مصادیق وفاداری به برند و یکی از بهترین و کارآمدترین راهکارهای فرهنگ‌سازی در تیم‌ فروش محسوب می‌شود.

بخش اول) رقابت انفرادی

این بخش از کمپین Touch It مختص همه مشاوران فروش است؛ برای آشنایی با شرایط این بخش از کمپین، لازم است به موارد زیر توجه شود:

الف) نحوه محاسبه امتیاز در کمپین

نحوه محاسبه امتیاز در این بخش از کمپین بدین صورت است که هر مشاور فروش، به ازای خرید محصولات مشخص‌شده، امتیاز ویژه مربوط به هر محصول را دریافت کرده و براساس مجموع امتیازات جمع‌آوری‌شده، با سایر مشاوران به رقابت می‌پردازد. 

ب) محصولات و امتیازات‌شان در کمپین

مشاوران فروش، با خرید هر یک از محصولات جدول زیر، با توجه به آن دسته‌بندی که محصول در آن قرار گرفته، امتیاز مربوط به آن را دریافت می‌کنند. 

دسته‌بندی محصولات

امتیاز هر دسته‌بندی

خمیردندان‌های لایف‌گارد (توتال، سفیدکننده و حساس)

2

دهانشویه‌های لایف‌گارد (توتال، سفیدکننده و حساس)

3

همه لوسیون‌های خوشبوکننده (مام رول) زنانه و مردانه تراست

3

همه بادی‌میست‌های 100 میل تراست

4

فوم شستشوی صورت مناسب پوست حساس و نرمال

5

سرم لایه‌بردار قوی تراست حاوی 20% AHA

6

کیت آنتی آکنه فوری تراست

7

کرم‌های جوانساز تراست

8

همه ادوپرفیوم‌های زنانه و مردانه کلاس یک

9

سرم تقویت مژه تراست

10

همه محصولات جدید

(آن‌هایی که تا پایان آذر ماه عرضه می‌شوند)

10

برای مثال، اگر مشاور فروشی در بازه زمانی کمپین، موفق شود، 5 خمیردندان، 2 کیت آنتی آکنه و 1 سرم تقویت مژه خریداری کند، مجموع امتیازاتش برابر خواهد بود با: 

(5 * 2) + (2 * 7) + (1 * 10) = 34

پ) جوایز شرکت‌کنندگان کمپین

الف) 10 نفر اول (رتبه‌های اول تا دهم) این بخش از کمپین، برنده یک بلیت شرکت در رویداد میتاپ و 5 میلیون تومان، جایزه نقدی خواهند بود.

ب) 10 نفر دوم (رتبه‌های یازدهم تا بیستم) این بخش از کمپین، برنده یک بلیت شرکت در رویداد میتاپ و 2 میلیون تومان، جایزه نقدی خواهند بود.

پ) 10 نفر سوم (رتبه‌های بیست و یکم تا سی‌ام) این بخش از کمپین، برنده یک بلیت شرکت در رویداد میتاپ خواهند بود.

ت) صفحه فرود اختصاصی کمپین

همه مشاوران حاضر در این کمپین، می‌توانند وضعیت 30 نفر برتر و رتبه‌های 31 تا 40 ام این کمپین را با کلیک روی لینک زیر، به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنند. 

صفحه فرود کمپین Touch It

ث) بازه زمانی اجرای کمپین

بازه زمانی اجرای این کمپین، از ابتدای آذر ماه تا پایان آذر ماه می‌باشد. یعنی، اگر در بازه زمانی ابتدای آذر ماه تا زمان اطلاع‌رسانی و شروع کمپین که پانزدهم آذر ماه، می‌باشد، فردی، از محصولات جدید عرضه‌شده در سال 1402 که در جدول فوق آورده شده، خرید کرده باشند، امتیازات‌شان برای این کمپین محاسبه می‌شود. 

بخش دوم) رقابت تیمی

این بخش از کمپین Touch It مختص آن دسته مشاوران فروشی است که در فصل تابستان 1402 حائز 100 رتبه برتر لیاتیم شده‌ و تیمی از مشاوران فروش را راهبری می‌کنند. برای آشنایی با شرایط این بخش از کمپین، لازم است که به موارد زیر توجه شود: 

الف) مشاوران حاضر در کمپین

در کمپین Touch It دو دسته از مشاوران فروش، به شرح زیر، نقش دارند:  

دسته اول، همه مشاوران فروشی که در ماه گذشته فعال بوده‌اند یا آن دسته مشاوران فروشی که در ماه فعلی به لیاتیم پیوسته و فعال شده‌اند؛ و اصطلاحاً در این کمپین به تعداد این دسته مشاوران فروش، شاخص دستیابی (Reach) می‌گوییم. 

دسته دوم، همه مشاوران فروشی که در ماه گذشته غیرفعال بوده‌اند و آن دسته مشاوران فروشی که در بازه زمانی سه ماه گذشته، حداقل یک‌بار فعال شده‌ باشند؛ و اصطلاحاً در این کمپین به تعداد این دسته مشاوران فروش، شاخص دستیابی غیرفعال (Inactive Reach) می‌گوییم. 

ب) معیارهای کمپین

برای اینکه به جایزه ارزشمند کمپین در این بخش دست پیدا کنید، لازم است که به معیارهای زیر، برسید:

معیار اول، 

این معیار، نمایانگر میزان مشارکت مشاوران فروش دسته اول (شاخص دستیابی (Reach))، در بازه زمانی اجرای کمپین بوده که طبق فرمول زیر محاسبه ‌می‌‎شود و به آن نرخ مشارکت (Engagement Rate) می‌گویند:

(تعداد مشاوران فروش دسته اول که از محصولات مشخص در کمپین خرید کرده‌اند)

تقسیم بر

(تعداد مشاوران فروش دسته اول)

برای مثال، اگر 300 نفر از مشاوران فروش دسته اول از تعداد 3000 مشاور فروش واجد شرایط دسته اول، بتوانند، موفق به خرید محصولات مشخص‌شده در کمپین شوند، نرخ مشارکت برابر خواهد بود با 10 درصد. 

معیار دوم، 

این معیار، نمایانگر میزان مشارکت مشاوران فروش دسته دوم (شاخص دستیابی غیرفعال (Inactive Reach))، در بازه زمانی اجرای کمپین بوده که طبق فرمول زیر محاسبه ‌می‌‎شود و به آن نرخ مشارکت مجدد (ReEngagement Rate) می‌گویند:

(تعداد مشاوران فروش دسته دوم که از محصولات مشخص در کمپین خرید کرده‌اند)

تقسیم بر

(تعداد مشاوران فروش دسته دوم)

برای مثال، اگر 600 نفر از مشاوران فروش دسته دوم از تعداد 3000 مشاور فروش واجد شرایط دسته دوم، بتوانند، موفق به خرید محصولات مشخص‌شده در کمپین شوند، نرخ مشارکت مجدد برابر خواهد بود با 20 درصد. 

و در معیار سوم، سرعت‌ عمل شما در دستیابی به هدف تعیین‌شده برای کمپین Touch It سنجیده می‌شود. به این صورت که یک مشاور فروش، هر چه زودتر، به هدف تعیین‌شده برای نرخ مشارکت (Engagement Rate) در این کمپین که 10 درصد می‌باشد، برسد، به ازای تعداد روز باقی‌مانده تا پایان بازه زمانی کمپین، امتیاز دریافت می‌کند؛ که به آن نرخ سرعت‌ (Speed Rate) می‌گوییم و نحوه محاسبه آن به شکل زیر است:

(تعداد روزهای باقی‌مانده تا پایان کمپین)

تقسیم بر

(تعداد کل روزهای مشخص‌‌شده در کمپین)

برای مثال، اگر فردی موفق شود، 5 روز مانده به پایان کمپین، به هدف مشخص‌شده دست پیدا کند، نرخ سرعت وی، برابر خواهد بود با 5 تقسیم بر 30 که می‌شود، 16.7 درصد. 

پ) محصولات کمپین

محصولات مشخص‌شده در این کمپین، بازه زمانی مربوطه‌ و ضریب ویژه‌شان، به شرح زیر است:

دسته اول،

  • خمیردندان‌های لایف‌گارد (توتال، سفیدکننده و حساس)

  • دهانشویه‌های لایف‌گارد (توتال، سفیدکننده و حساس)

برای بازه زمانی پانزدهم آذر ماه تا پانزدهم دی ماه با ضریب ویژه یک

دسته دوم،

  • بادی میست مردانه تراست مدل Aquamist با حجم 100 میل

  • بادی میست مردانه تراست مدل Garden Party با حجم 100 میل

  • بادی میست مردانه تراست مدل Golden Sand با حجم 100 میل

  • بادی میست زنانه تراست مدل Queen با حجم 100 میل

  • بادی میست زنانه تراست مدل Cute با حجم 100 میل

  • بادی میست زنانه تراست مدل Bimbo با حجم 100 میل

برای بازه زمانی بیستم آذر ماه تا بیستم دی ماه با ضریب ویژه دو

دسته سوم،

  • سرم تقویت مژه تراست

  • کیت آنتی آکنه فوری تراست

  • کرم جوانساز رتینول تراست

  • کرم جوانساز کلاژن تراست

  • سرم لایه‌بردار قوی تراست حاوی 20% AHA

  • فوم شستشوی صورت مناسب پوست حساس و نرمال

برای بازه زمانی بیست و پنجم آذر ماه تا بیست و پنجم دی ماه با ضریب ویژه سه

دسته چهارم،

  • بادی میست مردانه تراست مدل Power با حجم 100 میل

  • بادی میست مردانه تراست مدل Bon Motif با حجم 100 میل

  • بادی میست مردانه تراست مدل Smart با حجم 100 میل

برای بازه زمانی سی‌ام آذر ماه تا سی‌ام دی ماه با ضریب ویژه دو

  • همه ادو پرفیوم‌های زنانه و مردانه کلاس یک

برای بازه زمانی سی‌ام آذر ماه تا سی‌ام دی ماه با ضریب ویژه سه

دسته پنجم،

  • همه لوسیون‌های خوشبوکننده (مام رول) زنانه و مردانه تراست

برای بازه زمانی پنجم دی ماه تا پنجم بهمن ماه با ضریب ویژه یک

ت) نحوه محاسبه امتیاز محصولات کمپین

برای هر یک از محصولات مشخص‌شده در بازه زمانی‌ مشخص‌شده، امتیاز زیر براساس معیارهای توضیح‌داده‌شده، محاسبه می‌‎شود: 

امتیاز هر محصول برابر است با 

(2 * Eng Rate) + (10 * ReEng Rate) + (6 * Speed Rate)

برای مثال، امتیاز یک مشاور فروش که نرخ مشارکتش، 10 درصد، نرخ مشارکت مجددش، 5 درصد و نرخ سرعتش، 15 درصد باشد، برابر خواهد بود با 160. 

توجه ویژه: مجموع امتیازات درنظرگرفته‌شده برای تک تک محصولات، در ضریب ویژه‌شان ضرب شده و با یکدیگر جمع می‌شوند تا مجموع امتیاز کلی مشاور فروش در کمپین Touch It مشخص گردد. 

برای مثال، یک مشاور فروش، از خمیردندان لایف گارد حساس با ضریب ویژه 1، 100 امتیاز، از بادی میست زنانه تراست مدل Queen با حجم 100 میل با ضریب ویژه 2، 200 امتیاز و از سرم تقویت مژه تراست، با ضریب ویژه 3، 300 امتیاز می‌گیرد. امتیاز کلی این شخص از این کمپین برابر خواهد بود با: 

100 * 1 + 200 * 2 + 300 * 3 = 1400

ث) صفحه فرود اختصاصی کمپین

100 مشاور فروش برتر حاضر در این بخش از کمپین، می‌توانند وضعیت خودشان را در رقابت با سایر مشاوران فروش، در صفحه فرود اختصاصی این کمپین را با کلیک روی لینک زیر، به صورت لحظه‌ای مشاهده کنند. همچنین، می‌‎توانند ببینند که از هر یک از محصولات، چه امتیازی را دریافت کرده‌اند. 

صفحه فرود کمپین Touch It

ج) جوایز شرکت‌کنندگان در کمپین

علاوه بر شرایط درنظرگرفته‌شده برای شرکت‌کنندگان در دومین رویداد میتاپ و تعداد همراهانی که واجدین شرایط، می‌توانند به همراه داشته باشند، 

الف) 25 نفر اول این بخش از کمپین، می‌توانند دو نفر همراه و

ب) 25 نفر دوم این بخش از کمپین، می‌توانند یک نفر همراه

برای شرکت در دومین رویداد میتاپ، با خود به همراه داشته باشند. 

خودتان را آماده رقابت کنید!

کمپین Touch It از روز پانزدهم آذر ماه 1402 آغاز می‌شود و قرار است به طور مستمر ادامه پیدا کند؛ پس از همین الان خودتان را آماده یک رقابت جذاب و هیجان‌انگیز در زمینه خرید و تجربه استفاده از محصولات جدید لیاتیم کنید تا بتوانید، از جوایز ارزنده این کمپین بهره‌مند شوید. 

بیشتر بخوانید

جشنواره روز پدر و چهارسالگی لیاتیم؛ سال 1402

جشنواره روز پدر و چهارسالگی لیاتیم؛ سال 1402

جشنواره تخفیف یلدا و آغاز زمستان لیاتیم 1402

جشنواره تخفیف یلدا و آغاز زمستان لیاتیم 1402

سومین کمپین ویژه مشاوران فروش غیرفعال لیاتیم

سومین کمپین ویژه مشاوران فروش غیرفعال لیاتیم

دومین کمپین ویژه مشاوران فروش غیرفعال لیاتیم

دومین کمپین ویژه مشاوران فروش غیرفعال لیاتیم

شرایط شرکت در دومین رویداد میتاپ لیاتیم

شرایط شرکت در دومین رویداد میتاپ لیاتیم