کاتالوگ محصولپورتال آموزشی متسسیستم پیشنهاد محصولرویداد فروشندگان برتر
بلاگتیم اجراییفرصت‌های شغلیدرباره ماتماس با ما

مقررات فعالیت حق‌العمل‌کاران

 

قرارداد همکاری
 
مفاد این قرارداد در حکم شرایط و ضوابط استفاده از کلیه خدمات شرکت آرمان تدبیر اطلس برای اشخاص حقیقی می‌باشد. این قرارداد در چارچوب مفاد ماده 10 قانون مدنی، ماده 357 قانون تجارت و همچنین قرارداد الگوی ابلاغیه کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه‌ای ماده 15 بخش سوم آیین‌نامه اجرایی چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای تنظیم گردیده است. کاربر که در این قرارداد حق‌العمل‌کار نامیده می‌شود می‌بایست کلیه مفاد این قرارداد و همچنین اصلاحات آنها را که توسط شرکت منتشر می‌شود و به اطلاع وی می‌رسد، رعایت کند. در صورتی که هر یک از حق‌العمل‌کاران اطلاعات نادرست از طریق این قرارداد در اختیار شرکت قرار دهد و یا مفاد آن را رعایت نکند، شرکت حق فسخ این قرارداد را در هر زمانی و همچنین اعمال بلادرنگ تبعات آن را برای خود محفوظ نگه می‌دارد. حق‌العمل‌کارانی که قراردادشان فسخ شود تمامی حقوق و امتیازات خود را که به واسطه قرارداد با شرکت بدست آورده اند، از جمله گروه فروش را از دست می‌دهند. مفاد این قرارداد به منظور حمایت از حق‌العمل‌کار و همچنین اطمینان از اینکه تمامی حق‌العمل‌کاران از یک استاندارد برخوردار هستند وضع شده است. تأیید این مفاد در زمان ثبت نام مطابق با قانون تجارت الکترونیکی و موضوع "عقد از راه دور" و همچنین بخشنامه‌های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و آیین‌نامه اجرایی چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای آیین‌نامه اجرایی مواد (2)، (12) و تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی به منزله پذیرفتن کلیه شرایط از سوی کاربر می‌باشد.
 


تعاریف: 


 
شرکت: شرکت آرمان تدبیر اطلس دارنده پروانه کسب بازاریابی شبکه‌ای به شماره صنفی 0466920789 از اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی.

 

حق‌العمل‌کار: شخص حقیقی که با پر نمودن فرم آنلاین در سایت شرکت به آدرس www.liateam.ir و تأیید این قرارداد همکاری موافقت خود را جهت استفاده از کلیه خدمات شرکت براساس مدل فروش بازاریابی شبکه‌ای اعلام می‌کند.

 

بازاریابی شبکه‌ای: یک روش فروش محصول است که شرکت بازاریابی شبکه‌ای از طریق وب‌سایت خود، حق‌العمل‌کاران به عنوان معرفی کننده محصولات و خدمات شرکت به دور از مکان ثابت کسب ساماندهی می‌کند به نحوی که هر حق‌العمل‌کار می‌تواند با معرفی حق‌العمل‌کار دیگر تشکیل گروه فروشندگان دهد و از این طریق اقدام به کسب درآمد کند.

 

گروه فروش: هر حق‌العمل‌کار می‌تواند هر یک از خریداران خود را که تمایل دارند به عنوان حق‌العمل‌کار همکاری نمایند به عنوان زیر مجموعه خود معرفی نموده و پس از پذیرش آنها از سوی شرکت یک گروه فروش ایجاد نماید. این فرآیند می‌تواند توسط هر یک از حق‌العمل‌کاران جدید نیز انجام شود و در نتیجه آن یک گروه حق‌العمل‌کاران چند سطحی ایجاد شده که هر سطح آن زیر مجموعه‌ای از سطح پیشین خود محسوب می‌شود.

 

برنامه کسب درآمد: طرحی است که برای محاسبه و پرداخت حق‌العمل از فروش محصولات در قبال فروش شخصی و جذب، آموزش، مدیریت و راهبری گروه فروش زیر مجموعه خود، در نظر گرفته شده است. جزئیات "برنامه کسب درآمد" تحت عناوین شیوه تخصیص سود یا پاداش از طریق منابع انتشار شرکت در دسترس حق‌العمل‌کاران قرار می‌گیرد. نحوه تنظیم، شیوه اجرا و ابزارهای اطلاع رسانی این طرح‌ها متغیر است؛ به این معنا که ممکن است با توجه به مقتضیات روز از جمله قوانین آمره حاکم اصلاح شود؛ به همین دلیل حق‌العمل‌کاران ضمن اعلام آمادگی برای همکاری، متعهد می‌شوند اطلاعات "برنامه کسب درآمد" را مستمر پیگیری نمایند. برنامه کسب درآمد جاری شرکت و هر گونه تغییری که در آتی در "برنامه کسب درآمد" صورت می‌گیرد پیشتر به تأیید کمیته نظارت مورد اشاره در ماده 15 آیین‌نامه اجرایی مواد (2)، (12) و تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی رسیده است.

 

منابع شرکت: اطلاعاتی که توسط شرکت منتشر شده از قبیل برنامه کسب درآمد، کاتالوگ محصولات، راهنمای حق‌العمل‌کار، پیامک و سایت شرکت، پورتال متس (Mets) و مجموعه آموزش‌های نرم افزاری و سخت افزاری که به صورت دوره‌ای از طرف شرکت برای استفاده حق‌العمل‌کار ارائه می‌شود که بر اساس آنها نحوه اخذ تصمیمات و اعمال ضوابط توسط حق‌العمل‌کاران مشخص می‌گردد.

 

کد حق‌العمل‌کار: عبارت از شماره شناسایی است که شرکت پس از قبول تقاضای همکاری یک شخص به عنوان حق‌العمل‌کار به وی اعطا می‌کند. شناسه هر فرد یک شماره منحصر به فرد برای هر حق‌العمل‌کار است و برای شناسایی وی در طرح سوددهی و ورود به صفحه فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

صفحه فروش: محیطی است مجازی در پایگاه اینترنتی شرکت که به هر حق‌العمل‌کار مورد پذیرش شرکت اختصاص می‌یابد، حق‌العمل‌کار پذیرفته شده می‌تواند از طریق شناسه و رمز عبور خود به این محیط دسترسی داشته و تمامی فعالیت‌ها و امور مالی خود را کنترل و مدیریت نماید.

 

خط حمایتی: خط حمایتی به شیوه چیدمان حق‌العمل‌کاران و سلسله مراتب آنها در ساختار فروش اشاره دارد. این خط شامل شرح جایگاه حق‌العمل‌کار و حامیان آنها است که در نهایت به شرکت ختم می‌شود. جایگاه هر یک از افراد مزبور نیز به موجب رابطه قراردادی آنها با شرکت ایجاد می‌شود و تابع قوانین آمره کشور است.

 

تبلیغات انبوه: ارسال هرگونه محتوای مشتمل بر متن، تصویر، ویدئو و صوت به منظور جذب حق‌العمل‌کار یا فروش کالاهای شرکت از طریق ابزارهای الکترونیکی خارج از کنترل یا تملک حق‌العمل‌کار که منجر به دسترسی انبوه به مخاطبین می‌شود نظیر پیامک، رادیو، تلویزیون، روزنامه ابزارهای اینترنتی داخلی و خارجی مانند شبکه‌های تبلیغات، شبکه‌های مجازی، پیام‌رسان‌های فوری، ایمیل.

 

مشتری ترجیحی: شخص حقیقی که با پر نمودن فرم آنلاین در سایت شرکت به آدرس www.liateam.ir و تأیید این قرارداد همکاری در سایت ثبت نام می‌کند و صرفا توانایی خرید کالا به قیمت مندرج بر روی هر محصول را خواهد داشت. مشتری ترجیحی امکان بهره برداری از برنامه کسب درآمد شرکت را نخواهد داشت.

 

حق‌العمل‌کار فعال: حق‌العمل‌کار فعال فردی است که ماهانه حداقل به مبلغ یک میلیون ریال از کالاهای شرکت خرید نماید.

 

شناسه هویت کالا (Product ID): شناسه هویت کالا، رشته‌ای منحصر به فرد از حروف و اعداد است که به هر کالا در زنجیره تامین شرکت تخصیص می‌یابد. هر کالای خریداری شده توسط حق‌العمل‌کار یا مشتری ترجیحی دارای برچسب شناسه هویت کالا می‌باشد و در زمان خرید این شناسه منحصر به فرد به کاربری که کالا را خریداری کرده است تخصیص می‌یابد.
 
 

 


شرایط عمومی:
 
1. انعقاد هرگونه قرارداد و توافق بین دو یا چند حق‌العمل‌کار در خصوص موضوع فعالیت شرکت آرمان تدبیر اطلس ممنوع و بلااعتبار است. به عبارت دیگر، تنها مقررات لازم‌الاجرا در خصوص فعالیت حق‌العمل‌کار و نحوه ارتباط آنان با شرکت، مقرراتی است که حق‌العمل‌کار در زمان ثبت نام مورد تأیید قرار می‌دهد و خود را ملزم به اصلاحات و الحاقات بعدی آن می‌داند.
حق‌العمل‌کار با پذیرش مفاد این قرارداد تأیید می‌کند که:
الف- دارای 18 سال تمام شمسی است.
ب- در هنگام آغاز به کار و در طول مدت کار ممنوع‌المعامله نیست.
ج- دارای صلاحیت‌ عمومی اشتغال به کار است.

 

2. قرارداد همکاری با حق‌العمل‌کار، هیچ‌گونه حق انحصاری ایجاد نمی‌کند و شرکت این حق را برای خود قائل است که همکاری و قراردادی مشابه با دیگر افراد حقیقی یا حقوقی منعقد و اجرا نماید.

3. بدلیل اینکه حق‌العمل‌کار فاقد تبعیت مزدی و دستوری است و در ساعات نامشخص اقدام به خرید کالا از شرکت و فروش آن می‌نماید، این قرارداد هیچ‌گونه تعهد استخدامی برای شرکت ایجاد نمی‌کند و از شمول مقررات کار و بیمه تامین اجتماعی خارج است.

4. شرایط کار حق‌العمل‌کار قائم به شخص نمی‌باشد و می‌تواند فروش را از طریق دوستان و اقوام به انجام برساند. لازم به ذکر است شرکت هیچگونه تعهدی به اشخاص ثالث ندارد و کلیه حقوق و مزایا و تعهدات بر عهده حق‌العمل‌کار می‌باشد.

5. حق‌العمل‌کار علاوه بر مفاد این قرارداد موظف است کلیه مقررات و بخشنامه‌های مربوطه مصوب کمیته نظارت موضوع ماده 15 آیین‌نامه اجرایی مواد (2)، (12) و تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی را رعایت کند.

6. هرگونه تغییر در این مقررات، از طریق صفحه فروش سایت به اطلاع حق‌العمل‌کار خواهد رسید و ادامه فعالیت حق‌العمل‌کار بعد از اطلاع رسانی به منزله تأیید تغییرات است.

7. پرداخت مالیات بر درآمد ناشی از فعالیت در "برنامه کسب درآمد" به عهده حق‌العمل‌کار است. اگر شرکت برابر قانون یا به هر دلیل دیگر تمام یا بخشی از مالیات‌های مربوط به حق‌العمل‌کار را پرداخت نمود به همان میزان از کارمزد و مطالبات و اسناد تضمینی حق‌العمل‌کار کسر می‌گردد.

8. کد حق‌العمل‌کار و صفحه فروش حق‌العمل‌کاری که 3 ماه متوالی به عنوان حق‌العمل‌کار فعال در برنامه بازاریابی شرکت محسوب نشوند، حذف خواهد شد. فرآیند حذفِ مشمول این ماده بدین صورت خواهد بود که کد حق‌العمل‌کاری به کد مشتری ترجیحی تغییر پیدا می‌کند و گروه فروش حق‌العمل‌کار به اولین نفر در خط حمایتی بالاتر انتقال خواهد یافت. حق‌العمل‌کار در صورت درخواست فعال شدن مجدد، امکان مطالبه و تملک گروه فروش قبلی خود را نخواهد داشت.

9. مادامی که مشتری ترجیحی و حق‌العمل‌کار دارای حساب کاربری در سایت می‌باشند، حق ارسال پیام انبوه به تمامی کاربران در ارتباط با موضوعات مرتبط با شرکت از طریق کانال‌های ارتباطی نظیر پیامک، پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی و شبکه‌های اجتماعی برای شرکت محفوظ می‌ماند و کاربران رضایت خود مبنی بر دریافت این پیام‌ها از سوی شرکت مادامی که شرایط عضویت برقرار است اعلام می‌دارند.

10. آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) و شماره تلفن هر شخصی، اطلاعات هویتی آن شخص محسوب می‌شود و حفاظت از این اطلاعات بر عهده شخص صاحب صفحه فروش است. در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص ورود به حساب کاربری یا ویرایش اطلاعات حساب کاربری، حضور حق‌العمل‌کاران در شرکت برای احراز هویت الزامی است.

 
 

 


تعهدات حق‌العمل‌کاران:


 
11. حق‌العمل‌کار امکان فعالیت در شرکت بازاریابی شبکه‌ای دیگر را مادامی که در این شرکت مشغول به فعالیت می‌باشد را ندارد.

12. حق‌العمل‌کار نباید به بازاریابی محصولاتی که خارج از فهرست محصولات شرکت است مبادرت نماید.

13. حق‌العمل‌کار نباید ادعا کند که در استخدام شرکت است. به هنگام معرفی فرصت‌های شغلیِ شرکت، باید تأکید کند که پیشنهاد این کار، پیشنهاد راه‌اندازی یک تجارت مستقل است، نه پیشنهاد استخدام. به علاوه، حق‌العمل‌کار به هیچ‌وجه اختیار ندارد مسئولیتی را از طرف شرکت بر عهده کسی بگذارد یا کسی را مقید به انجام وظیفه‌ای از طرف شرکت کند.

14. حق‌العمل‌کار نمی‌تواند به جای حق‌العمل‌کار دیگری سفارش بدهد مگر با تأیید کتبی آن حق‌العمل‌کار.

15. تحت هیچ شرایطی حق‌العمل‌کار حق بسته بندی مجدد و هرگونه تغییر در بسته‌ بندی یا برچسب‌های محصولات را ندارد. محصولات شرکت فقط باید در بسته بندی اصلی خود به فروش برسد.

16. حق‌العمل‌کار اختیار اهدا، فروش، واگذاری یا انتقال امتیاز توزیع کنندگی خود را به دیگران ندارد مگر با مجوز کتبی از شرکت و حق‌العمل‌کاران مستقیم زیر مجموعه خود.

17. عرضه و فروش محصولات از طریق پلتفرم‌ها و بازارچه‌های اینترنتی، واحد‌های صنفی غیر آنلاین و داروخانه‌ها مجاز نیست. کلیه کالاهای شرکت می‌بایست توسط حق‌العمل‌کار به مصرف کننده نهایی عرضه شود.

18. پیشنهاد هرگونه تخفیف بر روی قیمت روی جلد محصولات شرکت تنها در ازای کالاهایی مجاز است که در برنامه‌های تخفیف، توسط شرکت ارائه شده است. ارائه هرگونه تخفیف به مشتری از سود خرده فروشی مشخص شده در برنامه کسب درآمد توسط حق‌العمل‌کار مجاز نیست. هرگونه ارائه تخفیف به مشتری از سوی حق‌العمل‌کار می‌بایست از سری کالاهای عرضه شده در روز برنامه‌های تخفیف (پروموشن) باشد و هرگونه ارائه تخفیف به مشتری از سوی حق‌العمل‌کار به غیر از کالاهای پروموشنی ممنوع است.

19. حق‌العمل‌کار پیش از توضیح محصول به مصرف کننده احتمالی می‌بایست کارت عضویت خود که دربردارنده کد ملی، کد واحد و کد شرکت است ارائه دهد. توضیح محصول نباید بدون رضایت مصرف کننده احتمالی صورت پذیرد.

20. حق‌العمل‌کار در خرید محصول توسط مصرف کننده احتمالی نباید پافشاری ورزد و هرجا مصرف کننده احتمالی درخواست کرد، باید به معارفه محصول پایان دهد.

21. یک حق‌العمل‌کار در صورت فروش حداقل 70 درصد از محصولاتی که از شرکت به صورت عمده خریداری کرده است، قادر به گذاشتن سفارش مجدد می‌باشد. خرید مجدد کالا از شرکت بوسیله حق‌العمل‌کار به خودی خود به منزله تأیید قطعی فروش 70 درصد کالای خریداری شده پیشین است.

22. حق‌العمل‌کار مجاز نیست بدون تأیید مدیریت شرکت، افرادی که در فهرست ممنوعه شرکت قرار دارند را به عنوان گروه فروش خود بپذیرد. اطلاع از افراد فهرست از طریق تماس یا تیکت به پشتیبانی شرکت قابل استعلام می‌باشد.

23. وظایف آموزشی هر حق‌العمل‌کار بر اساس برنامه "مهارتی، انگیزشی و آموزشی لیاتیم" با نام اختصاری METS می‌باشد. این برنامه آموزشی پیوست این قرارداد می‌باشد و همزمان با تأیید این قرارداد حق‌العمل‌کار در هنگام ثبت نام موظف به تأیید و پذیرش این برنامه آموزشی می‌باشد.

24. انجام هرگونه "تبلیغات انبوه" مطابق با جزئیات اشاره شده در قسمت تعاریف صرفا با اجازه کتبی و مطابق با استاندارد‌های شرکت امکان پذیر است. ارسال درخواست از سوی حق‌العمل‌کار از طریق قسمت تیکت در صفحه فروش امکان پذیر است. شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌دارد در دوره‌ای با مدت مشخص یا به طور کل امکان انجام تبلیغات انبوه را ممنوع کند.

تبصره: بازاریابی ایمیلی، بازاریابی پیامکی، بازاریابی تلفنی، بازاریابی تاثیرگذاری تحت نام اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات دیجیتال و نمایشی مانند تبلیغات بنری، کلیکی، همسان، موبایلی نمونه‌ای از تبلیغات انبوه می‌باشد.

25. ایجاد هرگونه اجبار در فروش در قالب استراتژی فروش توسط حق‌العمل‌کار برای گروه فروش ممنوع می‌باشد.

26. درج و ارائه هرگونه اطلاعات اشتباه در هنگام ثبت نام حق‌العمل‌کار با اطلاعات هویتی غیر واقعی ممنوع و منجر به حذف جایگاه خواهد شد.

27. استفاده از کلیه ابزارهای شرکت و همچنین محیط تجاری شرکت اعم از محیط شعب در جهت تشویق و آموزش حق‌العمل‌کاران شرکت‌های دیگر بازاریابی شبکه‌ای ممنوع می‌باشد.

28. ارائه هرگونه اطلاعات نادرست و غیر واقعی در مورد شرکت و سوابق آن و همچنین محصولات شرکت، بدگویی و نشر کذب در جهت تخریب اعتبار شرکت توسط هر حق‌العمل‌کار ممنوع است.

29. حق‌العمل‌کار تحت هیچ عنوان مجاز به خرید یا قبول کالای خریداری شده از سوی حق‌العمل‌کار دیگر شرکت، در جهت استرداد یا اعاده آنها به شرکت و ادعای استرداد وجه آنها نیست.

30. حضور در کلیه رویدادهای ملی شرکت همراه با احراز هویت حق‌العمل‌کار می‌باشد. در صورتی که اطلاعات هویتی نادرست در زمان دریافت کد حق‌العمل‌کاری درج شده باشد و در واقع کد حق‌العمل‌کاری مذکور واجد صلاحیت حضور در یکی از رویدادهای ملی شود از حضور حق‌العمل‌کار در رویداد جلوگیری به عمل خواهد آمد.

31. در صورت فسخ قرارداد و لغو کد حق‌العمل‌کاری، حق‌العمل‌کار به مدت 3 ماه امکان ثبت نام مجدد نخواهد داشت. مگر در صورتی که درخواست ثبت نام در خط حمایتی قبلی صورت بگیرد.

32. حق‌العمل‌کار متعهد می‌شود که در ارائه و تعرفه محصولات شرکت صحت و صداقت را رعایت نموده و از هرگونه تدلیس در فروش اجتناب نماید، در صورت تخطی از این تعهد جبران هرگونه خسارت وارده بر عهده حق‌العمل‌کار خاطی است. همچنین شرکت هیچ مسئولیتی را در قبال ادعاهای واهی حق‌العمل‌کار به عهده نگرفته و در عین حال اگر به هر نحو از اقدامات خلاف قانون فرد خاطی متضرر شود، حق اقامه دعوی و اعاده اعتبار را تحت عناوین حقوقی و کیفری برای خود محفوظ می‌دارد.

33. هر حق‌العمل‌کار می‌تواند تنها یک صفحه فروش جهت فروش کالاهای شرکت در اختیار داشته باشد. در صورت مشاهده فعالیت یک حق‌العمل‌کار بر روی دو صفحه فروش، یکی از صفحه‌های فروش تعلیق و حذف خواهد شد و فرد خط حمایتی بالاتر (یک لایه) مشمول امتیاز منفی خواهد شد.

34. استفاده از عناوین مستعار، غیرواقعی و ناقص برای ثبت کد حق‌العمل‌کاری و دریافت صفحه فروش ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده کد حق‌العمل‌کاری مذکور حذف خواهد شد.

35. هر شخص پس از پذیرش در شرکت به عنوان حق‌العمل‌کار، رمز عبوری را جهت دسترسی به صفحه فروش خود انتخاب می‌نماید. حفاظت از رمز عبور مزبور بر عهده صاحب صفحه فروش است و نتایج هرگونه کوتاهی در حفظ ضوابط ایمنی نیز بر عهده وی قرار می‌گیرد. بدیهی است که شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال قصور احتمالی حق‌العمل‌کار و اثرات ناشی از آن نخواهد داشت.

36. هر حق‌العمل‌کار می‌بایست از فروشندگان گروه حق‌العمل‌کاران خود که لاجرم تحت مدیریت و برنامه‌ریزی وی قرار می‌گیرند بر اساس "برنامه آموزشی مهارتی و انگیزشی لیاتیم" حمایت و پشتیبانی‌های لازم را انجام دهد.

37. هیچ‌گونه حق عضویت یا وجهی جهت آغاز همکاری و پذیرش به عنوان حق‌العمل‌کار توسط شرکت اخذ نمی‌شود، درصورت تخلف هر حق‌العمل‌کار در فرآیند جذب حق‌العمل‌کاران دیگر و اخذ هرگونه وجه -تحت هر عنوان که باشد- علاوه بر مسئولیت استرداد تمامی وجوه مزبور و امکان اقامه دعوی تحت عناوینی مانند اخذ وجه نامشروع بر علیه وی؛ شرکت مختار به قطع بلافاصله همکاری با او خواهد بود.

38. خرید محصولات شرکت برای هیچ شخص و تحت هیچ عنوانی اجباری نیست. متخلف از این امر شخصا ضامن اعمال خود خواهد بود.

39. حق‌العمل‌کار متعهد می‌شود که همه اطلاعات و اسناد فراهم شده توسط شرکت و هرگونه اطلاعات و اسنادی که در جریان همکاری به آن دست پیدا کرده است را اکیداً محرمانه تلقی کند و از آنها در راستای منافع خودش یا شخص ثالث استفاده نکند و در اختیار شرکت‌های رقیب یا دیگران نگذارد.

40. شرکت هیچ‌گونه تعهدی نسبت به پرداخت خسارات مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از تخلف حق‌العمل‌کاران به مشتریان و حق‌العمل‌کارانی که جذب کرده است را نداشته و حق‌العمل‌کار متخلف تمامی مسئولیت‌های حقوقی یا کیفری ناشی از تخلف خود را بر عهده دارد. جمله‌ای از موارد تخلف عبارت‌اند از:

الف- اطلاع رسانی نادرست درباره کالاها و خدمات شرکت که باعث اغفال خریداران گردد.

ب- هرگونه اهمال در تهیه اطلاعات لازم و معرفی و ارائه موارد آموزشی و پشتیبانی.

ج- انتساب القاب دولتی و یا غیر دولتی کاذب به مدیران شرکت در هنگام بازاریابی کالاها و خدمات شرکت.

ه- کلیه موارد مربوط به گران فروشی و کم فروشی.

و- سوء‌استفاده از اطلاعات هویتی افراد مشتمل بر کد ملی، آدرس ایمیل، نام و نام خانوادگی، آدرس محل سکونت برای دریافت کد حق‌العمل‌کاری و کد مشتری ترجیحی بدون رضایت و اجازه فردی که این اطلاعات هویتی متعلق به او است.

ز- دسترسی غیر مجاز و ورود به اطلاعات حساب کاربری فرد دیگر اعم از حق‌العمل‌کار و مشتری ترجیحی.

 

41. انجام هرگونه رفتار متقلبانه از سوی حق‌العمل‎کار در جهت افزایش درآمد که منجر به نقض مقررات جاری شرکت شود و همچنین گمراه سازی حق‌العمل‌کار بوسیله ارائه اطلاعات غلط در جهت افزایش منافع شخصی ممنوع بوده و در صورت احراز، مستقیما به ابطال کد حق‌العمل‌کاری منجر خواهد شد.

42. کلیه حق‌العمل‌کاران متعهد به رعایت «دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران شرکت آرمان تدبیر اطلس (لیاتیم)» که پیوست این قرارداد همکاری است می‌باشند. این دستورالعمل زمان ثبت نام و دریافت کد حق‌العمل‌کاری می‌بایست به تأیید کاربر رسیده باشد.

43. مطابق «برنامه کسب درآمد» و براساس برنامه "مهارتی، انگیزشی و آموزشی لیاتیم" مسئولیت آموزشی افراد دارای رتبه consultant تا F در برنامه کسب درآمد بر عهده فرد دارای رتبه دایرکتور می‌باشد. در صورت احراز هرگونه تخلف در فاصله بین رتبه‌های مورد اشاره افراد خط حمایتی بالاتر تا رتبه دایرکتور هر کدام مشمول درج «3» امتیاز منفی می‌شوند.

44. برگزاری هرگونه همایش، ایونت و یا تولیدات بصری باهدف چاپ و نشر، بدون کسب اجازه از شرکت تخلف محسوب می‌شود.

45. عدم تطابق محصولات توصیه شده توسط حق‌العمل‌کار با عوارض و نیازهای مشتری، تخلف محسوب می‌شود.

46. جهت جلوگیری از مشتبه شدن مشتریان و به طور کلی مخاطبین شرکت در مواجه با سایت شرکت، هر حق‌العمل‌کار در صورتی که تمایل به تاسیس وب‌سایت اینترنتی جهت فروش محصولات شرکت را دارد، حتما می‌بایست یکی از دو عبارت ذیل را در بالای سایت خود به نحوی که به صورت واضح قابل رویت باشد، مطابق جدول تخلفات درج کند. عدم درج این عبارت منجر به دریافت امتیاز منفی می‌شود:

- لطفا پیش از انتخاب محصول خود دقت نمایید که این وب‌سایت، متعلق به ........ به کد حق‌العمل‌کاری ........، حق‌العمل‌کار لیاتیم است.
آدرس وب‌سایت رسمی شرکت: Liateam.ir

- حضور شما در صفحه فروشگاهی من باعث افتخار است. مسئولیت خرید شما از این وب‌سایت به عهده اینجانب ........ به کد حق‌العمل‌کاری ........ است.
آدرس وب‌سایت رسمی شرکت: Liateam.ir

47. با توجه به برنامه آموزشی، مهارتی و انگیزشی لیاتیم، حق‌العمل‌کاران (رتبه‌های F ،G و دایرکتور به بالا) وظیفه آموزش گروه فروش خود را دارند. هنگامی که فردی از گروه فروش حق‌العمل‌کار مرتکب تخلف شود (تا رتبه F)، اسپانسر فرد خاطی امتیاز منفی دریافت خواهد کرد. 

48. با توجه به برنامه کسب درآمد، حق‌العمل‌کار هنگامی که رده دایرکتور به بالا را کسب کند، یک گروه فروش مستقل محسوب می‌شود و وظیفه حمایت گروه فروش خود تا رده دایرکتور را بر عهده دارد. در این شرایط، می‌تواند درخواست عدم ورود خط اسپانسری در گروه فروش خود را داشته باشد.

49. در صورت دریافت وجه از مشتری و عدم تحویل کالا و احراز این موضوع برای شرکت، تا زمان تعیینِ تکلیف و تسویه حساب با مشتری، حساب کاربری حق‌العمل‌کار تعلیق می‌گردد.
 
 

 


جابجایی در خط حمایتی و واگذاری جایگاه (کد حق‌العمل‌کاری)
 


50. حق‌العمل‌کاری که دارای گروه فروش نیست و حداکثر 15 روز از تاریخ ثبت نامش می‌گذرد، در صورتی که تصمیم به جابجایی و تغییر خط حمایتی خود داشته باشد می‌بایست مراحل زیر را طی کند:

الف- تأییدیه و اعلام رضایت حامی فعلی

ب- تأییدیه و اعلام رضایت حامی جدید

ج- ارسال درخواست جابجایی از صفحه فروش خود

 

تبصره: در صورتی که بیش از 15 روز از تاریخ ثبت نام حق‌العمل‌کار گذشته باشد تنها بخش "الف" این بند یعنی رضایت خط حمایتی می‌بایست تا رده مستر (Master) ادامه یابد و موارد "ب" و "ج" مطابق توضیحات فوق به قوت خود باقی می‌ماند.

 

51. در صورتی که یک حق‌العمل‌کار دارای گروه فروش تصمیم به جابجایی خط حمایتی خود کند می‌بایست مراحل زیر را طی کند:

الف- ارسال تیکت از طریق سامانه شرکت توسط تمامی حق‌العمل‌کاران بالاتر در خط حمایتی فعلی تا رتبه مستر (Master)

ب- ارسال تیکت از طریق سامانه شرکت از جانب حق‌العمل‌کاران و خط حمایتی جدید تا رتبه دایموند بیلدر (Diamond Builder)

ج- ارسال تیکت از طریق سامانه شرکت توسط کلیه حق‌العمل‌کاران فعال گروه فروش

د- ارسال تیکت حاوی دلیل کاری برای درخواست انتقال بیان شده است.

 

تبصره1: جابجایی در خط حمایتی برای رتبه برنز بیلدر و بالاتر فقط در صورتی که 3 ماه متوالی غیرفعال باشد، بدون زیرمجموعه، با رضایت خود و حامی جدید امکان پذیر است.

تبصره 2: در صورتی که رتبه حق‌العمل‌کار برنز بیلدر و بالاتر باشد، اما در آخرین ماه پیش از درخواست جابجایی، شرایط رتبه برنز بیلدر و بالاتر را احراز نکرده باشد، می‌تواند طبق شرایط ذکر شده در بند 51 در بخش جابجایی، جابجا شود.

تبصره3: حق‌العمل‌کاری که خواهان انتقال به حامی متفاوتی است اما نمی‌تواند رضایت نامه‌های لازم را به دست آورد، نمی‌تواند ذیل حامی و خط حمایتی جدید ثبت‌نام نماید تا وقتی که حق‌العمل‌کار، قرارداد خود را خاتمه دهد و مدت 3 ماه بیشتر از غیر فعال بودن او بگذرد. بعد از سپری شدن دوره عدم فعالیت، حق‌العمل‌کار قبلی به‌عنوان حق‌العمل‌کار جدید تحت حامی جدید ثبت می‌شود.

تبصره4: امکان انتقال و جابجایی چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی فقط تا قبل از هفته پایانی هر ماه امکان پذیر است و در صورت ارائه درخواست در هفته پایانی انتقال به ماه بعد موکول خواهد شد.

تبصره 5: درخواست انتقال و جابجایی در خط حمایتی تنها یکبار قابل رسیدگی می‌باشد و در صورت درخواست مجدد می‌بایست حداقل 3 ماه از آخرین درخواست جابجایی حق‌العمل‌کار متقاضی گذشته باشد.

تبصره 6: درخواست جابجایی در صورتی که از غیرفعال بودن حق‌العمل‌کار بیش از 3 ماه گذشته باشد (مطابق بند 8، بخش شرایط عمومی) به خط حمایتی جدید بدون رعایت مفاد فوق در این بخش امکان پذیر می‌باشد. در زمان درخواست حق‌العمل‌کار، اگر 3 ماه غیر فعال متوالی طی نشده باشد و حق‌العمل‌کار درخواست جابجایی بدون تأیید خط حمایتی را داشته باشد، در صورت فسخ کد حق‌العمل‌کاری، می‌بایست مابقی مدت زمان غیر فعال بودن خود را به صورت مشتری ترجیحی بگذراند و پس از تکمیل 3 ماه غیر فعال بودن متوالی (مجموع ماه‌های عدم فعالیت قبل و بعد از لغو) می‌بایست نسبت به جابجایی و انتخاب خط حمایتی خود اقدام کند. شرایط این تبصره منحصر به فرد درخواست دهنده می‌باشد و در ارتباط با گروه فروش فرد متقاضی صدق نمی‌کند و هر حق‌العمل‌کار گروه فروش می‌بایست به طور مستقل در خواست جابجایی را مطابق مفاد این بخش ارسال کند.

تبصره 7: امکان جابجایی مشتری ترجیحی وجود ندارد؛ مگر در صورتی به مدت 3 ماه خریدی در اکانت کاربری متعلق به مشتری ترجیحی صورت نگرفته باشد.

تبصره 8: حق‌العمل‌کاری که درخواست جابجایی بدون گروه فروش را داشته باشد، در صورتی که در گروه فروش خود، حق‌العمل‌کاری با رتبه دایرکتور(Director) به بالا نداشته باشد، تنها با رضایت خط اسپانسری تا رده مستر (Master)، امکان جابجایی را خواهد داشت.
 

52. تمامی امتیازات اختصاص یافته به هر یک از حق‌العمل‌کار قائم به شخص است و امکان انتقال، واگذاری یا نیابت در هیچ یک از امتیازات مذکور و به هیچ شکل ممکن از سوی حق‌العمل‌کار وجود ندارد. تنها در صورت فوت حق‌العمل‌کار و در صورتی که نام وارث پیش‌تر در پروفایل کاربری حق‌العمل‌کار درج شده باشد، با ارائه گواهی انحصار وراثت و رضایت محضری وراث در این زمینه امکان پذیر می‌باشد.

 

53. در صورت احراز هرگونه عمل منافی عفت و مصادیق مزاحمت نظیر مفاد مورد اشاره در ماده 637 قانون مجازات اسلامی، فارغ از پیگیری فرد شاکی از مراجع قانونی در صورت درخواست شخص شاکی مبنی بر جابجایی در خط حمایتی، این مورد بدون در نظر گرفتن کلیه شروط بخش «جابجایی در خط حمایتی و واگذاری جایگاه (کد حق‌العمل‌کاری)» به همراه کلیه گروه فرد شاکی به خط حمایتی مدنظر او انتقال خواهد یافت.

 

54. در صورت اقدام به جابجایی توسط حق‌العمل‌کار خارج از طی کردن مراحل مورد اشاره در این بخش (به عنوان مثال جابجایی از طریق ثبت جایگاه جعلی) و احراز این موضوع توسط شرکت، شخص متخلف علاوه بر دریافت امتیاز منفی مطابق جدول امکان جابجایی به مدت 3 ماه را نخواهد داشت.

 

55. در صورت تعلیق شدن حساب کاربری، حق‌العمل‌کار به مدت یک ماه برای اثبات عدم تخلف فرصت دارد. در این مدت زمان، گروه فروش شخص تعلیق شده امکان جابجایی ندارد. پس از به پایان رسیدن مدت زمان مشخص شده، در صورت اثبات عدم تخلف و اصلاح عملکرد، حق‌العمل‌کار رفع تعلیق می‌شود و در غیر این صورت حساب کاربری در حالت تعلیق می‌ماند و شخص مذکور از شروط رضایت برای جابجایی زیرمجموعه ساقط می‌شود.
 
 

 


فرآیند مالی


 

56. تمامی پرداخت‌ها و دریافت‌ها از طریق حساب‌های مجاز بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که متعلق به شرکت می‌باشد انجام می‌شود.

57. ماخذ محاسبه کارمزد حق‌العمل‌کار صرفاً مبلغ کالای فروخته شده است و مالیات بر ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل مشمول ماخذ محاسبه کارمزد حق‌العمل‌کار نمی‌باشد.

58. ملاک برای درآمد هر حق‌العمل‌کار تنها میزان فروش کالاها و خدمات شرکت توسط خود حق‌العمل‌کار و گروه فروش وی است که آمار آن در صفحه فروش هر حق‌العمل‌کار ثبت و ضبط گردیده است.

59. کلیه واریزی‌ها به شماره شبای صحیح وارد شده حق‌العمل‌کار مندرج در صفحه فروش او می‌باشد. در صورت عدم تطابق اطلاعات هویتی درج شده در صفحه فروش حق‌العمل‌کار با اطلاعات هویتی دارنده حساب بانکی واریز وجه صورت نخواهد گرفت.

60. شرکت مطابق آیین‌نامه اجرایی مواد (2)، (12) و تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی حداکثر تا روز هفتم ماه بعد کلیه پرداخت‌های حق‌العمل‌کاران را به حساب آنها واریز خواهد کرد. در صورت عدم درج شماره شبا توسط حق‌العمل‌کار در صفحه فروش واریز وجه صورت نخواهد گرفت و وضعیت پرداخت حق‌العمل‌کار تا زمان درج یا اصلاح اطلاعات به صورت بستانکار خواهد بود.
 
 

 


شرایط خرید، توزیع، ارسال مجدد کسری و عیب در کالا:


 

61. پرداخت جهت خرید کالا به صورت آنلاین و از طریق آدرس وب‌سایت شرکت به آدرس liateam.ir به شماره حساب‌های رسمی شرکت امکان پذیر می‌باشد.

62.دریافت کالاهای خریداری شده به دو روش صورت می‌پذیرد:

الف- دریافت از طریق پست به نشانی قراردادی و ثبت شده از سوی حق‌العمل‌کار در هنگام ثبت نام و ثبت سفارش.

ب- دریافت حضوری با مراجعه به شعب شرکت و تحویل کالا با ارائه "کد تحویل" که توسط شرکت زمان ثبت سفارش در سایت شرکت از سر شماره 10007119، برای حق‌العمل‌کار یا مشتری ارسال می‌گردد.

 

تبصره: در دریافت حضوری کلیه کالاها فقط به خریدار و یا نماینده قانونی که زمان ثبت سفارش در صفحه فروش خود درج کرده است به وی تحویل می‌گردد. در صورت وجود هرگونه نقص در کالا در دریافت حضوری حق‌العمل‌کار موظف است از پذیرفتن کالا خودداری نماید. پس از تحویل هیچ‌گونه ادعایی مبنی بر وجود نقص در کالاها پذیرفته نمی‌شود.

63. تحویل سفارش بدون ارائه کد تحویل در شعب حضوری امکان پذیر نمی‌باشد و با توجه به اینکه برای شماره ثبت شده به نام حق‌العمل‌کار یا مشتری ارسال شده است در حکم ادله الکترونیکی می‌باشد.

64. در صورت وجود هرگونه نقص در کالا یا کالا‌هایی که از طریق پست ارسال شده است حق‌العمل‌کار حداکثر تا 72 ساعت بعد از دریافت بسته، امکان اطلاع رسانی از طریق تیکت را جهت اعلام عیب، دارا می‌باشد. بعد از گذشت 72 ساعت درخواست تعویض و رسیدگی به عیب امکان پذیر نمی‌باشد.

65. در صورت کسری در بسته پستی ارسالی حق‌العمل‌کار حداکثر 48 ساعت بعد از تحویل بسته پستی امکان اطلاع رسانی از طریق تیکت را دارا است. بعد از گذشت 48 ساعت امکان رسیدگی به درخواست وجود نخواهد داشت. بعد از دریافت تیکت حق‌العمل‌کار مبنی بر کسری کالا پروسه راستی آزمایی مطابق با فرآیندهای شرکت آغاز می‌شود. در صورت تأیید درخواست کاربر ارسال کسری کالا به کاربر از طریق تیکت اعلام خواهد شد.

66. پذیرش و رسیدگی به هرگونه عیب و نقص کالا می‌بایست همراه با اعلام شناسه هویت کالا (Product ID) باشد. در صورت مخدوش شدن این شناسه، هیچ‌گونه درخواست مربوط به عیب و نقص کالا قابل رسیدگی نیست.

67. حق‌العمل‌کار باید هنگام سفارش كالای مورد نظر خود فرم سفارش را با اطلاعات صحيح و به طور كامل پر نمايند. بديهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست، مسئولیت عدم تحویل کالای سفارش داده شده بر عهده سفارش‌دهنده خواهد بود.

68. در صورت عدم حضور حق‌العمل‌کار در محل ثبت شده برای تحویل سفارش و برگشت خوردن بسته سفارشی به مراکز توزیع شرکت هزینه ارسال مجدد کالا بر عهده کاربر خواهد بود.

69. در صورت ارسال اشتباه محصول در مرسولات پستی، حق‌العمل‌کار حداکثر 24 ساعت بعد از تحویل بسته پستی امکان اطلاع رسانی از طریق تیکت را دارا است. بعد از گذشت 24 ساعت امکان رسیدگی به درخواست وجود نخواهد داشت. حق‌العمل‌کار در صورت اطلاع رسانی در بازه زمانی مذکور می‌بایست محصول را به صورت پس کرایه به دفتر مرکزی شرکت که آدرس آن در سایت شرکت موجود است ارسال کند و رسید پستی آن را از طریق تیکت برای شرکت ارسال نماید. بعد از وصول محصول اشتباه در انبار، شرکت محصول مدنظر حق‌العمل‌کار را به آدرس درج شده در صفحه فروش ارسال خواهد کرد.

70. در صورتی که حق‌العمل‌کار بیش از دو سفارش تحویل گرفته نشده (سفارشات حضوری) داشته باشد و از تاریخ آخرین سفارش دریافت نشده بیش از یک ماه گذشته باشد؛ حساب کاربری حق‌العمل‌کار تا زمان دریافت تمامی سفارشات تعلیق خواهد شد.
 
 

 


بازپس‌گیری کالا


 

71. بازپسگیری کالا در صورت درخواست حق‌العمل‌کار مطابق با بند 10 ماده 16 آیین‌نامه اجرایی مواد (2)، (12) و تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی خواهد بود.

72. در صورت درخواست بازپسگیری مبالغی که پیش‌تر به عنوان کسب درآمد حق‌العمل‌کار به فرد متقاضی پرداخت شده است از مبلغ کل کالا کسر شده و مبالغ باقی مانده به وی مسترد می‌شود.

73. تنها کالاهایی جهت بازپسگیری از سوی کاربر مورد پذیرش قرار خواهند گرفت که شناسه هویت کالای (Product ID) مرتبط با آن کالاها دقیقا منتسب به فرد درخواست دهنده باشد.

74. در صورت مخدوش شدن یا حذف لیبل شناسه هویت کالا (Product ID)، امکان بازپسگیری برای کالای درخواستی وجود نخواهد داشت.

75. در صورت مشاهده هرگونه نقص (له شدگی کارتن، مخدوش شدن پلمب یا لیبل) یا وجود هر نوع شواهدی مبنی بر استفاده از کالا، بازپسگیری امکان نداشته و درخواست متقاضی رد می‌شود.

76. شرکت می‌تواند کميسيون پرداخت شده در ازای فروش کالای مرجوعی را از کميسيون بعدی حق‌العمل‌کار سطوح بالاتر کسر نمايد.

77. بازپسگیری کالایی که تولید آن متوقف یا ظروف بسته بندی آن تغییر پیدا کرده امکان پذیر نمی‌باشد.

78. کالایی که قیمت مصرف کننده و تولید کننده آن تغییرات داشته است، امکان فروش مجدد در سایت را نخواهد داشت و مشمول بازپسگیری نخواهد شد.

79. کالا مورد بازپسگیری حداقل می‌بایست 6 ماه تا پایان تاریخ مهلت مصرف داشته باشد. در صورتی که کالایی کمتر از 6 ماه تاریخ انقضاء داشته باشد، امکان بازپسگیری وجود ندارد.

80. حق‌العمل‌کار ملزم است برای مشمول شدن قوانین بازپسگیری همزمان با فسخ قرارداد و لغو جایگاه خود، درخواست بازپسگیری خود را اعلام دارد.
 

 


 
شرایط تعلیق و ابطال فعالیت حق‌العمل‌کار


 

81. در صورت عدم رعایت هر یک از مفاد اشاره شده در قسمت تعهدات حق‌العمل‌کار و همچنین دستورالعمل رفتاری، شرکت بدواً از طریق صفحه فروش مطابق «جدول امتیاز منفی تخلفات» که به پیوست این قرارداد می‌باشد، بر اساس نوع تخلف اقدام به درج امتیاز منفی مربوطه در صفحه فروش حق‌العمل‌کار خواهد کرد. حق‌العمل‌کار موظف است حداکثر طی 24 ساعت نسبت به اصلاح عملکرد خود اقدام نماید. در صورت عدم اصلاح عملکرد در مدت مقرر حق‌العمل‌کار مطابق جدول مشمول امتیاز منفی مربوطه (عدم توجه به اخطار شرکت) خواهد شد. در صورتی که امتیاز منفی حق‌العمل‌کار به عدد منفی 30 برسد، صفحه فروش حق‌العمل‌کار به صورت اتوماتیک به مدت یک ماه تعلیق می‌شود.

82. در صورت عدم پاسخ حق‌العمل‌کار نسبت به تماس تلفنی از خطوط شرکت یا ارسال متن از طریق سامانه تیکتینگ شرکت به حق‌العمل‌کار و عدم امکان رفع ابهام در کلیه موضوعات مربوط به حق‌العمل‌کار، حساب کاربری شخص مذکور تا زمان رفع ابهام، به حالت تعلیق در می‌آید.

83. از امتیاز منفی دریافت شده هر ماه در صورت عدم تکرار تخلف ماهانه یک امتیاز کسر خواهد شد.

84. هر موضوع دارای امتیاز منفی درج شده در سامانه شرکت، برابر با یک اخطار کتبی در سوابق حق‌العمل‌کار تلقی می‌گردد.

 

85. در مدت زمان تعلیق حق‌العمل‌کار دسترسی و فعالیت‌های زیر از او تا زمان رفع تعلیق سلب خواهد شد:

•    خرید محصولات از سایت شرکت
•    مشاهده درختواره
•    رزرو کلاس در پورتال METS
•    حضور در کلاس‌های آموزشی CA
•    حضور در بوردهای مختلف شرکت
•    حضور در کمپ‌های آموزشی
•    رقابت در مسابقات برگزار شده توسط شرکت
•    ثبت نام مشتری ترجیحی جدید
•    ثبت نام حق‌العمل‌کار جدید
•    حضور در رویدادهای شرکت
•    مشاهده لیا آنالیتیکس
•    مشاهده حق‌الزحمه
•    مشاهده آمار تیم فروش
•    حضور در سفرهای برگزار شده توسط شرکت
•    دریافت حق‌الزحمه
•    امکان جابجایی

•   هنگامی که حساب کاربری حق‌العمل‌کار در حالت تعلیق است، گروه فروش شخص به معرف مستقیم ایشان متصل نمی‌شود. در این شرایط،                حق‌الزحمه مجموعه شخص تعلیق شده برای معرف مستقیم محاسبه و اضافه خواهد شد، اما تاثیری در رتبه (مطابق با عناوین اشاره شده در برنامه        کسب درآمد) نخواهد داشت.

•   اگر مدت زمان تعلیق بیش از یک ماه باشد، شخص مذکور از شروط رضایت برای جابجایی زیر مجموعه ساقط می‌شود.

 

86. در صورتی که حساب کاربری حق‌العمل‌کار سه مرتبه تعلیق شود، به مدت دو ماه در حالت تعلیق باقی خواهد ماند و شروع فعالیت مجدد منوط به امضای تعهدنامه کتبی می‌باشد. در صورت احراز هرگونه تخلف حق‌العمل‌کار که به تعلیق وی برای مرتبه چهارم منجر شود، حساب کاربری حق‌العمل‌کار فسخ خواهد شد. 
 
 


فسخ قرارداد
 

 

87. زمانیکه که یک کد حق‌العمل‌کاری فسخ می‌شود؛ حساب کاربری مورد فسخ به یک حساب کاربری معمولی تحت عنوان «حساب مشتری ترجیحی» تبدیل می‌شود. در حالت کد مشتری ترجیحی شخص از امتیازات حق‌العمل‌کار مورد اشاره در این قرارداد همکاری برخوردار نیست.

88. فسخ قرارداد از طریق هر یک از طرفین قرارداد قابل انجام است. در صورتی که فسخ قرارداد از سمت حق‌العمل‌کار انجام شود، حق‌العمل‌کار امکان تبدیل ارتقاء کد مشتری ترجیحی خود به کد حق‌العمل‌کاری را در هر لحظه دارا می‌باشد به شرط آنکه در خط حمایتی قبلی ارتقاء کد مشتری ترجیحی خود را انجام دهد.

89. فسخ قرارداد همکاری از جانب شرکت در دو صورت متفاوت به شرح ذیل اعمال خواهد شد:

89.1.فسخ دائم قرارداد همکاری. در صورت اعمال این نوع فسخ، حق‌العمل‌کار امکان فعالیت در شرکت را به طور دائم از دست خواهد داد.

89.2.فسخ قرارداد با لحاظ امکان فعالیت مجدد حق‌العمل‌کار. این نوع از فسخ قرارداد به دو روش به شرح ذیل به انجام می‌رسد:

89.2.1.فسخ قرارداد در حین فعالیت حق‌العمل‌کار. در صورت اعمال این نوع از فسخ حق‌العمل‌کار قبل از 3 ماه امکان ثبت نام مجدد را خواهد داشت به شرط آنکه در خط حمایتی قبلی اقدام به فعالیت کند.

89.2.2.فسخ قرارداد حق‌العمل‌کار بعد از غیرفعال بودن شخص به مدت 3 ماه. در صورت انجام این نوع فسخ از سوی شرکت، شخص حق‌العمل‌کار می‌تواند در خط حمایتی قبلی یا جدید به انتخاب خود فعالیت کند.

 

90. هرگاه حق‌العمل‌کاری که دارای گروه فروش است لغو جایگاه شود، گروه فروش متصل به فرد لغو شده به معرف مستقیم وی متصل خواهد شد.

تبصره: با توجه به اینکه مسئولیت آموزشی گروه فروش فرد لغو شده با حامی جدید خواهد بود، در صورتی که حامی توانایی آموزش و حمایت گروه فروش جدید را نداشته باشد، می‌تواند با موافقت شخص دیگری در مجموعه خود، مسئولیت امور آموزشی این گروه فروش را به دیگری واگذار و آن‌ها را جابجا نماید. مدت زمان اجرای این تبصره 15 روز از زمان لغو جایگاه می‌باشد و می‌بایست مراحل زیر طی شود:

الف- تأییدیه و اعلام رضایت حامی فعلی

ب- تأییدیه و اعلام رضایت حامی جدید

 

91. حق‌العمل‌کاری که فسخ قرارداد همراه با بازپسگیری کالا داشته است، پس از 6 ماه امکان ثبت نام مجدد (در خط حمایتی جدید یا قدیم به انتخاب خود) را خواهد داشت. 
 
 

 


حل اختلاف

 

92. در صورت بروز اختلاف بین طرفین و عدم حصول سازش، کمیته نظارت واجد صلاحیت و رسیدگی به اختلاف می‌باشد و رأی کمیته در این خصوص قطعی می‌باشد.

 

 

 

 

 

«پیوست: «جدول امتیاز منفی تخلفات

 

عنوان تخلفات

امتیاز منفی هر تخلف

تخلف در گروه شخصی حق‌العمل‌کار (تا رتبه F) مطابق ماده 47 تعهدات حق‌العمل‌کاران

3

اعتباربخشی کاذب به خود از طریق نسبت دادن روابط ویژه با پرسنل و مدیران شرکت برای حق‌العمل‌کار مطابق ماده 6 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

5

عدم معرفی محصول و فرصت کسب درآمد بدون ارائه اطلاعات شفاف به حق‌العمل‌کار یا مشتری احتمالی مطابق ماده ۴ دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

5

انتساب القاب دولتی یا غیر دولتی کاذب به مدیران شرکت در هنگام بازاریابی کالاها و خدمات شرکت مطابق ماده 40 تعهدات حق‌العمل‌کاران

6

عدم اجرای برنامه آموزشی، مهارتی و انگیزشی لیاتیم (METS) مطابق ماده 23 تعهدات حق‌العمل‌کاران

6

انجام تبلیغات انبوه بدون کسب اجازه از شرکت مطابق ماده 24 تعهدات حق‌العمل‌کاران

6

وجود جایگاه جعلی در خط مستقیم حق‌العمل‌کار مطابق ماده 33 تعهدات حق‌العمل‌کاران

6

اصرار و پافشاری برای خرید کالا یا عضویت در شرکت به عنوان حق‌العمل‌کار به صورت حضوری و تلفنی بعد از درخواست مشتری مبنی بر عدم پیگیری در ارتباط با موارد ذکر شده مطابق ماده 5 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

6

   بدگویی و بدنامی و تخریب حق‌العمل‌کار دیگر در مواجه با گروه خود مطابق ماده 3                 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

7

فروش محصول شرکت‌های دیگر در کنار محصولات لیاتیم (تراست و کلاس یک) مطابق ماده 12 تعهدات حق‌العمل‌کاران

7

انعقاد هرگونه قرارداد و توافق بین دو یا چند حق‌العمل‌کار مطابق ماده 1 بخش عمومی

7

وعده‌های دروغین مثل پیشنهاد استخدام، مطابق ماده 13 تعهدات حق‌العمل‌کاران

7

جذب کاربر زیر ۱۸ سال مطابق ماده 1 تعهدات حق‌العمل‌کاران

7

فعالیت یک حق‌العمل‌کار بر روی دو صفحه فروش مطابق ماده 33 تعهدات حق‌العمل‌کاران

8

اصرار و پافشاری برای خرید کالا یا عضویت در شرکت به عنوان حق‌العمل‌کار مطابق ماده 38 تعهدات حق‌العمل‌کاران

8

ایجاد گمراهی به صورت آگاهانه به منظور اختلال در عملکرد حق‌العمل‌کار دیگر از طریق ارائه اطلاعات غلط به فرد مطابق ماده 4 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

8

ثبت سفارش به جای حق‌العمل‌کار دیگر بدون تأیید کتبی وی مطابق ماده 14 تعهدات حق‌العمل‌کاران

8

ارائه اطلاعات اشتباه در ارتباط با کارایی محصولات شرکت مطابق ماده 28 تعهدات حق‌العمل‌کاران

8

برگزاری هرگونه همایش، ایونت و یا تولیدات بصری باهدف چاپ و نشر، بدون کسب اجازه از شرکت مطابق ماده 44 تعهدات حق‌العمل‌کاران

8

ادعای غیر واقعی نسبت به درآمد بیش از آنچه که حق‌العمل‌کار ماهیانه به عنوان حق‌الزحمه دریافت می‌کند. مطابق ماده 3 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

8

گران فروشی مطابق ماده 40 تعهدات حق‌العمل‌کاران

8

استفاده از کودکان در جهت تبلیغ و معرفی محصول مطابق ماده 7 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

8

سوءاستفاده از عدم اطلاعات و آگاهی مخاطب به علت فقر اطلاعاتی مشتری مطابق ماده 5 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

8

 تهییج و ترغیب حق‌العمل‌کار گروه دیگر برای فعالیت در خط حمایتی خود مطابق ماده 1 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

8

فروش کمتر از قیمت روی جلد (تخفیف) یا کم فروشی مطابق ماده 18 تعهدات حق‌العمل‌کاران

8

فروش محصولات در وب‌سایت بدون درج اطلاعیه تعیین شده توسط شرکت مطابق بند 46 تعهدات حق‌العمل‌کاران

8

ترغیب و تشویق حق‌العمل‌کار دیگر به هرگونه فعالیتی که از مصادیق تخلف و نقض تعهدات قراردادی می‌باشد. مطابق ماده 7 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

8

بسته بندی مجدد و هرگونه تغییر در بسته بندی یا برچسب‌های محصولات مطابق ماده 15 تعهدات حق‌العمل‌کاران

8

خرید یا قبول کالای خریداری شده از سوی حق‌العمل‌کار دیگر شرکت مطابق ماده 29 تعهدات حق‌العمل‌کاران

8

ورود خط اسپانسری در گروه فروش حق‌العمل‌کار رده دایرکتور به بالا، مطابق ماده 48 تعهدات حق‌العمل‌کاران 

8

خرده فروشی در محل‌های غیرقانونی (داروخانه، فروشگاه، پلتفرم‌های آنلاین) مطابق ماده 17 تعهدات حق‌العمل‌کاران

9

دسترسی غیرمجاز و ورود به اطلاعات حساب کاربری فرد دیگر اعم از حق‌العمل‌کار و مشتری ترجیحی مطابق ماده 40 تعهدات حق‌العمل‌کاران

10

هرگونه رفتار تهاجمی، پرخاشگری، خشونت، تهدید، مشکلات اخلاقی (سطح ۱) مطابق ماده 2 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

10

دریافت وجه جهت آموزشی گروه فروش مطابق ماده 37 تعهدات حق‌العمل‌کاران

10

انجام هرگونه رفتار متقلبانه جهت افزایش درآمد که منجر به نقص قوانین شرکت شود مطابق ماده 41 تعهدات حق‌العمل‌کاران

10

سو استفاده از اطلاعات هویتی افراد برای دریافت کد حق‌العمل‌کاری و کد مشتری ترجیحی مطابق ماده 40 تعهدات حق‌العمل‌کاران

10

دریافت حق عضویت یا وجه جهت آغاز همکاری مطابق ماده 37 تعهدات حق‌العمل‌کاران

10

اجبار در فروش در قالب استراتژی فروش مطابق ماده 25 تعهدات حق‌العمل‌کاران

10

عدم توجه به اخطار شرکت مطابق ماده 81 تعهدات حق‌العمل‌کاران

10

عدم تطابق محصولات توصیه شده توسط حق‌العمل‌کار با عوارض و نیازهای مشتری مطابق ماده 45 تعهدات حق‌العمل‌کاران

10

حق‌العمل‌کار متعهد می‌شود که همه اطلاعات و اسناد فراهم شده توسط  شرکت و هرگونه اطلاعات و اسنادی که در جریان همکاری به آن دست پیدا کرده است را اکیداً محرمانه تلقی کند. مطابق ماده 39 تعهدات حق‌العمل‌کاران

10

دریافت وجه از مشتری و عدم تحویل کالا و احراز این موضوع برای شرکت، مطابق ماده 49 تعهدات حق‌العمل‌کاران

10

هرگونه استفاده و ارتباط با اجزاء محیط خلاف احترام و حسن نیت و مغایر با رویه‌های از پیش تعریف شده در شرکت، مطابق ماده 1 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

10

ثبت کد حق‌العمل‌کاری و یا مشتری ترجیحی بدون اطلاع دقیق شخص مطابق ماده 6 دستورالعمل رفتاری حق‌العمل‌کاران

10

استفاده از کلیه ابزارهای شرکت و همچنین محیط تجاری شرکت در جهت تشویق و آموزش حق‌العمل‌کاران شرکت‌های دیگر بازاریابی شبکه‌ای مطابق ماده 27 تعهدات حق‌العمل‌کاران

15

نقض ماده 53 تعهدات قراردادی حق‌العمل‌کاران (مزاحمت و اعمال خلاف منافی عفت)

30

هرگونه رفتار تهاجمی، پرخاشگری، خشونت، تهدید به رفتار خشونت‌آمیز شدید، مشکلات اخلاقی (سطح ۲) مطابق ماده 2 دستورالعمل‌ رفتاری حق‌العمل‌کاران

30